Levering en retour

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending bij memebags is kosteloos vanaf €40,- in Nederland. De prijzen verschillen iets per land. Zie hieronder een overzicht:

• Nederland - brievenbuspakketje = € 3,95
• Nederland - pakketje = €5.60
• België = € 8,00


Welke leverancier gebruiken jullie voor het verzenden van pakketten?

Wij maken gebruik van PostNL en DHL voor het verzenden binnen Nederland en België.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Een bestelling bij memebags wordt zo snel mogelijk na de bestelling verzonden. Bestel je:

  • Maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur - 1-2 werkdagen
  • Tussen vrijdag 17:00 uur en maandag - 2-3 werkdagen

Wij streven ernaar om je bestelling binnen één werkdag te bezorgen, enkel zijn wij afhankelijk van de handelingssnelheid van PostNL en DHL. In België duurt het iets langer.


Bestelling volgen

Na het bestellen van een artikel wordt er een bevestiging gestuurd dat de order voltooid is. Wanneer het pakketje ingepakt en gereed is voor verzending, krijg je ook een mail inclusief track & trace code waarmee je het pakketje kunt volgen. Zo kun je makkelijk in de gaten houden wanneer het ongeveer bezorgd wordt.


Ik heb geen bevestiging ontvangen! Hoe kan ik nu weten of mijn order is doorgekomen?

Het kan wel eens voorkomen dat er geen bevestiging zichtbaar is in jouw inbox. Mocht dat zo het geval zijn, check dan voor de zekerheid je spam inbox. Zorg er ook voor dat het e-mailadres correct is ingevuld, zodat je de bevestiging en track & trace code niet misloopt! Je kunt ons altijd mailen mocht dit gebeuren, dan sturen we alsnog een track & trace code.


Ik heb een verkeerd artikel gekregen! Wat moet ik nu doen?

Het kan gebeuren dat we per ongeluk het verkeerde product naar je hebben opgestuurd. In dat geval kun je dan het artikel het beste gelijk contact met ons opnemen.


Mijn track & trace code werkt niet! Hoe kan dit?

Wanneer een pakket ingepakt en gereed ligt voor levering, wordt er automatisch een mail gestuurd waar een track & trace code bij zit en aangegeven wordt dat het pakketje onderweg is. Het kan weleens gebeuren dat de track & trace code nog niet actief is wanneer je deze invoert op de website van PostNL of DHL. Mocht dit na de aangegeven tijd nog steeds niet zo zijn, neem dan contact op met onze klantenservice!


Wat is de zichttermijn bij memebags?

Je hebt altijd een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Als je niet tevreden bent met je aankoop, stuur het dan binnen deze 14 dagen terug. We storten dan het gehele aankoopbedrag terug wanneer we je retourzending hebben ontvangen.

Natuurlijk moet de aankoop altijd wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je aankoop moet ongebruikt, ongedragen en niet gewassen zijn
  • Informatiekaartjes of labels moeten nog aan je aankoop zitten
  • Je aankoop moet indien mogelijk in de originele verpakking zitten
  • Je aankoop moet compleet zijn

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je kunt je bestelling retourneren via deze link. Hier vul je informatie zoals je track & trace nummer, je postcode en de reden van retour in. Je krijgt van ons dan een retourlabel dat je op het pakketje kunt plakken. De kosten van een retourzending zijn € 5,50. De kosten van deze retourzending worden van je terug te betalen bedrag afgehaald.

Je kunt je bestelling ook zelf terugsturen. Het retourformulier is hier te downloaden. Vul deze compleet in zodat wij alles juist kunnen verwerken. Stuur je retour terug naar memebags via PostNL, BPost of een andere pakketdienst. De retourkosten zijn via deze manier voor eigen rekening.