Veelgestelde vragen

Wat is mijn maat?

Veel van de stijlen uit de memebags-collectie hebben een oversized pasvorm. De daadwerkelijke pasvorm, vorm en structuur van elk item zijn te vinden in de productbeschrijvingen. Als je meer hulp nodig hebt, neem dan gerust contact met ons op via info@memebags.nl.


Kan ik de producten wassen?

Elk artikel heeft een waslabel aan de binnenkant, kijk op het etiket om ervoor te zorgen dat je de artikelen met de zorg behandelt die ze verdienen.


Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?

Zodra je alle stappen hebt gedaan om een bestelling te plaatsen op www.memebags.nl en je betaling is afgerond en goedgekeurd, ontvang je direct van ons een bevestigingsmail. Hopekee.

In deze mail zie je tevens de factuur van jouw reeds betaalde bestelling. Gebruik bij vragen altijd het factuurnummer bovenaan de factuur wanneer je contact opneemt met ons.


Hoe kan ik mijn bestellingen bij memebags betalen?

Onze betalingen verlopen via Mollie, veilig en betrouwbaar betalen.

iDEAL: iDEAL is de makkelijkste en snelste manier van betalen binnen Nederland. Omdat een iDEAL betaling direct wordt uitgevoerd is je bestelling ook direct geplaatst. Wij gaan je bestelling daarom ook zo snel mogelijk voor je in orde maken en naar je opsturen. 

Bancontact: Bancontact is de makkelijkste en snelste manier van betalen binnen België. Omdat een Bancontact betaling direct wordt uitgevoerd is je bestelling ook direct geplaatst. Wij gaan je bestelling daarom ook zo snel mogelijk voor je in orde maken en naar je opsturen.

PayPal: PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder je gegevens te delen. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken.

Achteraf betalen via Klarna: Wanneer je kiest voor Klarna heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Door voor deze betaalmethode te kiezen, ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna. De betaaltermijn is onafhankelijk van de retourtermijn van 14 dagen. Na het voldoen van de factuur blijf je het recht houden om (nieuwe, ongebruikte producten) binnen 14 dagen te retourneren.

SOFORT banking: SOFORT Banking is een betaalmethode die beschikbaar is in 8 Europese landen en is zeer populair in Duitsland. SOFORT is gebaseerd op het principe van een overboeking. In tegenstelling tot een normale overboeking hoeft de klant de betaling alleen te verifiëren, net als bij iDEAL bijvoorbeeld. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al ingevuld. Voordeel hiervan is dat hier dus geen menselijke fout gemaakt kan worden. SOFORT voert de betaling vervolgens uit. De betaalmethode is eenvoudig en snel.


Krijg ik een bevestiging zodra mijn bestelling is gelukt?

Ja. Zodra je bestelling is geplaatst en de betaling is gelukt, ontvang je altijd direct een bevestiging per e-mail.

In deze email staat onder andere je aankoopbewijs met daarop:

  • Je bestelnummer
  • De door jou bestelde artikelen
  • Je aankoopbedrag

Wat is de zichttermijn bij memebags?

Je hebt altijd een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Als je niet tevreden bent met je aankoop, stuur het dan binnen deze 14 dagen terug. We storten dan het gehele aankoopbedrag terug wanneer we je retourzending hebben ontvangen.

Natuurlijk moet de aankoop altijd wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je aankoop moet ongebruikt, ongedragen en niet gewassen zijn
  • Informatiekaartjes of labels moeten nog aan je aankoop zitten
  • Je aankoop moet indien mogelijk in de originele verpakking zitten
  • Je aankoop moet compleet zijn

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je kunt je bestelling retourneren via deze link. Hier vul je informatie zoals je track & trace nummer, je postcode en de reden van retour in. Je krijgt van ons dan een retourlabel dat je op het pakketje kunt plakken. De kosten van een retourzending zijn € 5,50. De kosten van deze retourzending worden van je terug te betalen bedrag afgehaald.

Je kunt je bestelling ook zelf terugsturen. Het retourformulier is hier te downloaden. Vul deze compleet in zodat wij alles juist kunnen verwerken. Stuur je retour terug naar memebags via PostNL, BPost of een andere pakketdienst. De retourkosten zijn via deze manier voor eigen rekening.


Klachtenafhandeling

Het is natuurlijk vervelend dat je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Wij willen je graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Je kunt mailen naar:

info@memebags.nl

Onze medewerkers van de afdeling klachten, vlugge Japie en B100, zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kunt je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.